piątek, 18 sierpnia 2017

Progresja - dygresja #2 Lahti

Mój zachwyt brazylijską drużyną Oeste troszeczkę osłabł, kiedy zajrzałem do Finlandii. Pisałem już o tej lidze 2 lata temu ( http://bukmacher-mania.blogspot.com/2015/09/finska-veikkausliiga-remisow-ci-u-nas.html 20.09.2015). Wtedy skupiłem się na obecnym mistrzu zespole IFK Mariehamn. Dzisiaj opowiem o drużynie, o której w tamtym artykule jednie wspomniałem, a mianowicie - Lahti.  
Lahti - miasto w południowej Finlandii, nad jeziorem Vesijärvi, na skraju Pojezierza Fińskiego. Jedno z większych w kraju. Słowo lahti znaczy po fińsku zatoka. Tyle Wikipedia, a teraz konkretnie....
W obecnym sezonie drużyna zajmuje 2 miejsce w tabeli. W 22 kolejkach uzbierali 38 punktów, 9 raz wygrywając, 2 razy przegrywając i.... 11 razy remisując. Średnio co drugi ich mecz w tym sezonie kończył się remisem. Warto również dodać, że pomiędzy 27.05 a 21.06 zaliczyli serię pięciu remisów z rzędu. 
W 2016 roku Lahti zakończyło sezon na 8 miejscu notując 12 remisów w 33 kolejkach co dawało 36,36%. Rok wcześniej byli wyżej, bo na 5 miejscu, osiągając dokładnie taki sam rezultat remisów co w 2016. 2014 rok to już najniższy stopień podium i 13 meczów zakończonych remisem, czyli niespełna 40%, natomiast cztery lata temu tych remisów było... tylko 3. 
Co zatem z nimi zrobić? Wygląda na to, że Lahti w 11 pozostałych kolejkach, może jeszcze tylko raz czy dwa razy zdobyć jeden punkt w meczu. A może się mylę i ten sezon będzie pod względem remisów rekordowy. Jedno jest pewne - w następnym sezonie ruszamy na Lahti...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Obserwatorzy